18 april 2014

Första möbeln

Förra helgen när jag hade lite att göra på bygget påbörjade jag mitt stubbprojekt. Den här stubben har stått ute hela vintern så den var både svampig och fuktig. Jag fick slipa den åtminstone tre varv med slipmaskin för att den skulle bli i det skicket den är nu men nu är frågan att skall jag låta den vara eller skall jag slipa den ännu något varv. Det finns nog slätare,  "finare" stubbar ute på gården men jag tycker den är ganska charmig med sina hål och sprickor. Tror att den kanske måste lackas med mattlack för att man inte skall få kåda i baken. I alla fall så har första "möbeln" flyttat in. Det var ganska roligt att hålla på med den så det kan hända att flera stubbar får flytta in...vi har ju av dom...


 Tycker den gör sig riktigt fint där mot betongväggen

Inga kommentarer: